ابتکار مدیری که از عسل طبیعی مرغوب در چسب چوب استفاده کرد

4. ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد
عسل همچنین ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.

طبق یک بررسی، عسل طبیعی مرغوب ممکن است به کاهش فشار خون، بهبود سطح چربی خون، تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از مرگ سلول‌های سالم کمک کند – همه عواملی که می‌توانند عملکرد و سلامت قلب شما را بهبود بخشند.

یک مطالعه مشاهده‌ای شامل بیش از 4500 نفر بالای 40 سال، مصرف متوسط عسل را با خطر کمتر فشار خون بالا در میان زنان مرتبط کرد .

به علاوه، یک مطالعه روی موش‌ها به طور امیدوارکننده نشان داد که عسل به محافظت از قلب در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

علاوه بر این، عسل خام معمولاً حاوی بره موم است، نوعی رزین که زنبورها از درختان شیره‌زا و گیاهان مشابه تولید می‌کنند. بره موم ممکن است سطح کلسترول و تری گلیسیرید را بهبود بخشد.

در مجموع، هیچ مطالعه طولانی مدت انسانی در مورد عسل و سلامت قلب وجود ندارد. تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اثرات عسل بر سلامت قلب مورد نیاز است.
درمان موضعی عسل از مصر باستان برای التیام زخم ها و سوختگی ها استفاده می شده است. این عمل هنوز هم امروزه رایج است.

بررسی 26 مطالعه در مورد عسل و مراقبت از زخم نشان داد که آن را در التیام سوختگی با ضخامت جزئی و زخم هایی که پس از جراحی عفونی شده اند، مؤثرتر نشان می دهد.

عسل همچنین یک درمان موثر برای زخم پای مرتبط با دیابت است که عوارض جدی است که می تواند منجر به قطع عضو شود.

یک مطالعه شامل افراد مبتلا به زخم پای مرتبط با دیابت، میزان موفقیت 43.3 درصد را با عسل به عنوان درمان زخم گزارش کرد. در مطالعه دیگری، عسل موضعی 97 درصد از زخم‌های مرتبط با دیابت شرکت‌کنندگان را بهبود بخشید.

محققان بر این باورند که قدرت شفابخش عسل ناشی از اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی آن است.

علاوه بر این، ممکن است به درمان سایر بیماری‌های پوستی از جمله پسوریازیس و ضایعات تبخال کمک کند.

عسل مانوکا به ویژه در درمان سوختگی موثر است. با این حال، اگر سوختگی شدید دارید، باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.