انواع پارچه ترمه با پایین ترین قیمت در بازار

انواع پارچه ترمه با تنوع قیم تو طرح در بازار یزد موچب جذب مشتریان بسیاری از سرتسر ایران شده است. به طوری که اغلب مسافران و گردشگران دوست دارند که حتی در متراژ کم که شده این پارچه سنتی و نفیس را به عنوان سوغات یا یادگاری خریداری کنند.

انواع پارچه ترمه با قیمت ها و طرح های متنوع در این بازار وچود دارند که شما با مراجعه به آن و مشاهده انواع آن ها می توانید محصولی منحصر بع فرد و زیبا را خریداری کنید.

پارچه ترمه ابریشمی طرح بته جقه

انواع پارچه ترمه

یکی از طرح های اصیل پارچه ترمه که از دیرباز تا کنون در بافت دستی و ماشینی امروزه استفاده می شود. طرح بته جقه است که زیبایی و منحصر به فردی خاصی را در پارچه ایجاد می کند. ظرافت در پارچه های ابریشم ترمه زبان زد خاص و عام است. در واقع یکی از دلایل خرید پارچه ترمه این است که می تواند زیبایی و ظرافت خاصی را برای محیط مورد استفاده به ارمغان آورد.

نخ ویسکوز یا ابریشم مصنوعی از جمله بهترین نخ هایی است که برای بافت پارچه ترمه ابریشم استفاده می شود. البته در گذشته نخ ابریشم طبیعی در بافت دستی ترمه مورد استفاهد بوده که امروزه دیگر کارایی ندارد. چرا که دستگاه های ماشینی قادر به بافت با نخ طبیعی ابریشم نیستند.

می توان برای زیباتر شدن و جلوه بیشتر پارچه ابریشم کار سرمه دوزی و ملیله دوزی انجام داد. که اغلب این کار در کارگاه های تولیدی و یا توسط خانم های خانه دار انجام می شود. سرمه دوزی بر روی برخی از گل های بته جقه پارچه انجام می شود که این کار اغلب در گل های وسط و چهار طرف رومیزی مربع دوخت می شود.

تولیدکنندگان بزرگ انواع پارچه ترمه در ایران

انواع پارچه ترمه

تولیدکنندگان بزرگ انواع پارچه های ترمه در ایران با تولید بهترین نوع ترمه توانسته اند این محصول را به دیگر کشورها معرفی نموده و در بازارهای جهانی با فروش آن سود بالایی را کسب نمایند.

نقش‌های بسیاری مانند بته جقه و گل‌های شاه‌ عباسی در رنگ‌های متنوع در ترمه استفاده می شود. بعضی از نقش‌های متنوع ترمه بافی شامل بته جقه، گل‌های شاه عباسی، بته خرقه، شاخ گوزنی، امیری،  بته سروی و بته بادامی هستند که همگی این طرح ها بسیار خاص و خارق العاده می باشند.

از پارچه ترمه می توان وسایل بسیار نفیس و زیبایی را دوخت که هم در داخل کشور و هم خارج از ایران خواهان دارد. وسایلی مانند رومیزی، کوسن ترمه، کیف و کفش سنتی ترمه، لباس ترمه.

می توان گفت که استان یزد یکی از بزرگترین قطب های تولید پارچه ترمه ابریشم در ایران است که تولیدکنندگان و شرکت های بزرگ زیادی در این عرصه فعالیت دارند.

انواع پارچه ترمه