با خوردن نقل ترخان ارومیه از سکته قلبی دوری کنید

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم نقل مرگ و میر قلبی عروقی را تا 50 درصد در طی 15 سال کاهش می دهد و خوردن نقل 2 تا 3 بار در هفته خطر کلسیفیکاسیون شریانی را تا 32 درصد کاهش می دهد.

نقل ترخان ارومیه با کیفیت خوب حاوی مقدار زیادی فیبر محلول، آهن، منیزیم، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر، روی و سلنیوم است.

همچنین حاوی مقادیر کمی اسیدهای چرب غیر اشباع است که برای عملکرد صحیح قلب بسیار مفید است.

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه ویتن هردکه در آلمان، پلی فنول های موجود در نقل می توانند آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید را با بهبود جریان خون در پوست

و افزایش استحکام و آبرسانی آن کاهش دهند.

آیا نقل می تواند مشابه خوبی برای ضد آفتاب باشد؟ نه، بیایید، پلی فنول ها مطمئناً مدت زمانی را که پوست شما می تواند به طور ایمن در معرض نور خورشید قرار گیرد افزایش می دهد .

ORAC مخفف ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن است و شاخصی است که به عنوان معیاری برای فعالیت آنتی اکسیدانی غذا عمل می کند. مطالعه ای در مجله شیمی باز Springer به

دنبال آزمایش قدرت آنتی اکسیدان ها در نقل بود.

دانه های خام و فرآوری نشده کاکائو یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها در غذا هستند. از نظر محتوای پلی فنول، فلاوانول و کاتچین مورد آزمایش قرار گرفت.

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه ناتینگهام نشان داد که مصرف 5 روز نقل غنی از پلی فنول به طور قابل توجهی جریان خون در مغز را بهبود می بخشد و پیکاتچین موجود در کاکائو پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

همچنین نشان داده شده است که کاکائو می تواند عملکردهای شناختی را در افراد مسن مبتلا به اختلالات روانی بهبود بخشد و بر روانی کلامی تأثیر مثبت بگذارد.

خوردن نقل 20 دقیقه قبل و 5 دقیقه بعد از ناهار و شام می تواند اشتهای شما را تا 50 درصد کاهش دهد زیرا باعث تحریک هورمون های سرکوب کننده اشتها می شود.