بهترین برند ترمه یزد در ایران

ترمه یکی از پارچه های نفیس ایرانی است که اغلب آن را با بته جقه و ترنج می شناسند. بهترین نوع نخ یعنی نخ طبیعی ابریشم ترمه دستباف ابریشم را در بر می گرفت که البته امروزه دیگر این نوع نخ در صنعت ترمه بافی جایگاهی ندارد. دلیل آن را جلوتر بیان خواهیم کرد. برای شناخت بهترین برند ترمه با ما همراه باشید.

ترمه در شهرهای مختلف ایران بافت می شود اما نوع یزدی آن به دلیل کیفیت و زیبایی شهرت بیشتری پیدا کرده است. اگر به پشت پارچه ترمه نگاهی بیندازید خواهید دید گه نخ ها در پشت آن آزاد هستند و تراکم بسیار زیادی دارند. این برای بافت خاص ترمه است. در این دوره برای بافت ترمه از الیاف گومتگونی استفاده می کنند مانند ویسکوز، نخ، پلی استر و غیره که هر کدام سبب ایجاد کیفیت و قیمت متنوعی در این محصول شده اند.

کاربردهای ترمه چیست؟

بورس فروش ترمه

در گذشته از پارچه ترمه اغلب برای دوخت لباس های اشرافی استفاده می شد.امروزه در مناطق مختلف ایران از این پارچه استفاده های فراوانی می کنند. از جمله اینکه همچنان نیزبرای دوخت لباس و مانتو از این پارچه سنتی استفاده می شود. و اینکه برای زیبایی دکوراسیون و میزهای خانه و محل کار نیز از آن استفاده می شود. پارچه ای که در گذشته مختص اشراف و ثروتمندان بوده امروزه در جامعه و در بازار به فراوانی قابل مشاهده و خرید است. در برخی از مناطق مانند اصفهان و یزد در مراسم هایی نظیر عروسی و جشن ها ازاین پارچه به عنوان هدیه و کادو استفاده می کنند. حتی هنوز هم به عنوان جهیزیه نوعروسان این پارچه را با دختر همراه می کنند. نوع ابریشمی این پارچه می تواند در عین زیبایی و خاص بودن، ماندگاری زیادی نیز داشته باشد. از پارچه ترمه رومیزی های فراوانی تهیه می کنند که می توان در اغلب دکوراسیون ها از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب و پذیرایی از آن بهره برد. پارچه های ترمه ابریشمی که فقط دارای بته جقه تکراری هستند نوع متری و ساده این پارچه است. امروزه پارچه های پنلی در کنار پارچه های ساده ترمه بافت می شوند که فروش خوبی نیز دارند و مشتریان خاص خود را دارد. تولیدکنندگان بهترین برند ترمه نیزاز هر دو مدل پارچه تولید نموده و روانه بازار می کنند.

ترمه ابریشم با قیمت های مناسب

شما باید قبل از خرید ترمه ابریشم چیزهای زیادی درباره این پارچه بدانید. لازم به ذکر است که این پارچه در بازارهای امروزی در طرح های مختلف وجود دارد. اگر می خواهید اطلاعات مربوط به این پارچه را دنبال کنید با ما همراه باشید. این پارچه مفیس یکی ازاصیل ترین پارچه های ایرانی است که قیمت بالای آن به دلیل کیفیت بالا و نوع بافت آن است. هرچه تراکم بافت و تعداد رنگ پارچه بیشتر باشد کیفیت ترمه بهتر خواهد بود. قیمت این پارچه بستگی به شرکت های تولیدی نیزدارد، چرا که برخی ازشرکت ها آن را ارزان تر از رقبای خود می فروشند. برخی ازفروشگاه ها آن را به صورت عمده خریداری نمود ه وبه صورت تک به فروش می رسانند.

ترمه ابریشم دارای بافتی طریف است که می توان به راحتی آن را از دیگر انواع بی کیفیت تشخیص داد. هر چه تعداد رنگ پارچه ابریشم بیشتر باشد زیبایی و ظرافت بیشتری خواهد داشت چرا که بافت متراکم تری دارد.ترمه های ابریشم از 4 رنگ بافت می شوند و و تا 12 رنگ هم بافته می شود.

بهترین خریداران ترمه در بازار ایران

خرید پارچه ترمه عمده

به دلیل تراکم بسیار بالا، ترمه از مقاومت نسبتا خوبی برخوردار است و به طور کلی نسبت به سایر پارچه ها دوام بیشتری دارد.اما باز هم نور و رطوبت از عوامل آسیب دیدگی پارچه ترمه هستند. قسمت های مشکی ترمه ابریشم نسبت به سایر رنگ ها در برابر نور و گرما حساس تر است. علاوه بر ایرانیان بسیاری از کشور ها این پارچه را می خواهند چرا که زیبایی خاصی دارد. شورهای عربی بیشترین خریداران این نوع پارچه هستند. افرادی که به سبک سنتی و قدیمی علاقه مند هستند ازطرفداران خاص ترمه محسوب می شوند. این نوع پارچه و مشتقات آن را می توان در نمایمدگی های فروش ترمه در سراسر ایران خریداری نمود. برای خرید عمده ترمه به صورت اینترنتی می توانید از مجموعه ما به راحتی خرید کنید. ترمه ابریشم بسیار مشهور است و می توان آن را در طراحی دکوراسیون داخلی و آشپزخانه به درستی استفاده کرد. ترمه از جمله منسوجاتی است که در ایران شناخته شده است. با صادرات بهترین برند ترمه می توان به خوبی بازارهای جهانی را به تصرف در آورد.