خرید مناسب ترین رومیزی ترمه درجه یک

رومیزی ترمه یکی از پرفروش ترین محصولات ترمه در بازار است. این محصول دارای طرح و نقشی زیبا و ماندگار است و هیچ گاه مشتری و طرفداران خاص خود را از دست نمی دهد.

این مقدار از استقبال رانیز می توان به کیفیت این نوع پارچه سنتی نسیت داد چرا که ترمه ها دارای انواع مختلفی از سطح تراکم و کیفیت هستند و هر کدام قیمت متنوعی نیز دارند. که در شرایط مختلف از این نوع رومیزی ها با کیفیت خوب استفاده شده و سبب رضایتمندی مشتریان خود شده است.

انواع رومیزی ترمه تولید شده و برای عرضه روانه بازار می شود.از این رو سلایق مختلف به راحتی می توانند طرح و نقش مدنظر خود را از میان تنوعی انبوهی از طرح های رومیزی ترمه انتخاب کنند.

خرید مناسب ترین رومیزی ترمه

رومیزی ترمه ابریشمی درجه یک

خرید مناسب ترین رومیزی ترمه

رومیزی ترمهخ ابریشمی درجه یک از پارچه ای ظریف و لطیف دوخته شده که از دو نوع نخ تار و پود تشکیل شده است.پود ها در پشت پارچه به شکل آزاد قرار می گیرند که همین امر سبب می شود که پارچه ترمه نیاز به لایی و آسترکشی داشته باشد. تراکم پودی بالا از مشخصات بارز این نوع رومیزی خوش نقش و نگار می باشد.

اگر جنس نخ به کار رفته در بافت ترمه از ابریشم باشد براقیت و ظرافت بیشتری خواهد داشت. طرح های سنتی و اصیل که از مشخصات بارز این محصول محسوب می شود، چشم نوازی این نوع رومیزی ها را بیشتر کرده است.

بافت این پارچه که در سراسر دنیا متقاضیان متعددی دارد امروزه مانند سایر صنایع نساجی بوسیله دستگاه های ماشینی بافته می شود.و سپس برای استفاده در دوخت انواع محصولات ترمه به کار می رود.کارخانه های بسیاری هستند که برای بافت پارچه های ترمه ابریشمی از این دستگاه استفاده می کنند.

طریقه بافت پارچه ترمه در گذشته های دور بوسیله دستگاه چوبی دستی صورت می گرفت. ساخت این دستگاه ها نیز به صورت دستی توسط استاد کار صورت می گرفت. دستگاه های قدیم دارای چهار ورد است که بافنده ترمه با حرکات متوالی پا به پدال هانیرو وارد کرده و وردها را به حرکت در می آورد. نخ ابریشم را که از مواد اولیه این پارچه سنتی است باید ابتدا تهیه کرده و پس از چله کشی دستگاه کار بافت پارچه ترمه را انجام می دادند.

ترمه بافی به روش قدیم به دو نفر نیاز داشت یکی استاد کار و دیگری گوشواره کش که با هم همکاری می کنند. وظیفه استاد کار این است که در پشت دستگاه نشسته و نفر دوم در بالا قرار می گیرد. گوشواره کش نخ ها را انتخاب می کند.

قیمت بالای رومیزی های ترمه، به خاطر حجم کار بالا جهت تهیه و بافت آنها می باشد. هنر، دقت، ظرافت، خلاقیت، زمان‌بری و مهارت همگی از ملزومات بافت این پارچه است. این کار بسیار مشکل بوده و به کندی پیش می رود. به نحوی اگر در طول روز، هشت ساعت متوالی برای این کار، وقت صرف شود، بیست تا بیست و پنج سانتی متر از آن بافته می شود. 

دستگاه های جدید به نحوی است که می تواند متراژ بیشتری از پارچه ترمه را ببافد و مانند دستگاه های فرش ماشینی نقشه را روی کار پیاده کند.

طرح و رنگ در ترمه یکی از فاکتورهای بسیار مهم در جلب نظر خریدار است که امروزه به مدد دستگاه های ماشینی ترمه می توان صدها طرح و نقش را با طیف بالایی از رنگ ترکیب کرده و انواع متنوعی از پارچه های ترمه ابریشمی را به زیبایی بافت و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرد.

ترمه ابریشمی دارای کیفیت و ماندگاری بسیاری بالایی است و افرادی که به دنبال رومیزی باکیفیت و مرغوب هستند و حتی می خواهند آن را هدیه دهند رومیزی ترمه ابریشم گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. برای خرید رومیزی ترمه درجه یک می توانید از مشاوران فروش این مجموعه نیز کمک یگیرید.