صابون گیاهی زردچوبه علاج باعث کاهش التهاب روماتوئید می شود

لایه شاخی پوست بالاترین لایه اپیدرم پوست است و یک رابط بیوشیمیایی پیچیده اما بسیار سازمان یافته با محیط خارجی است  که صابون گیاهی زردچوبه علاج برای این لایه از پوست بسیار مناسب است.

معمولاً به عنوان یک ساختار “آجر و ملات” توصیف می شود که در آن قرنیه سلول های غنی شده و مسطح پروتئین (کراتینوسیت های مرده فاقد اندامک های سلولی حیاتی) “آجر” هستند.

و ماتریکس غنی از چربی که در آن جاسازی شده اند “ملات” است این ماتریکس لیپیدی عمدتاً حاوی سرامیدها کلسترول (25٪) و اسیدهای چرب آزاد است.

این سه دسته اصلی از لیپیدها در SC از نظر بیوفیزیکی و بیوشیمیایی از سایر اجزای معمولی غشای یوکاریوتی متمایز هستند.

که در چشم انداز ساختاری و عملکردی لایه های چربی غشای سلولی نقش دارند پیش سازهای لیپیدی SC در طول تمایز کراتینوسیت تولید می شوند و سپس به صورت درون سلولی در اجسام لایه ای به روشی بسیار منظم بسته بندی می شوند.

و متعاقباً به صورت آنزیمی تبدیل شده و در نهایت به حوزه خارج سلولی SC ترشح می شوند لیپیدهای SC به طور خود به خود و به شیوه ای منظم چندین لایه دوگانه را تشکیل می دهند.

که با لیپیدهای متصل به پوشش قرنیه در تعامل هستند در لایه‌های عمیق‌تر SC، لیپیدها عمدتاً در یک پیکربندی کریستالی اورتومبیک متراکم قرار می‌گیرند که به عنوان یک مانع محدودکننده برای انتقال مایع عمل می‌کند.

صابون

نزدیکتر به سطح SC، لیپیدها یک پیکربندی شبکه شش ضلعی پراکنده را تشکیل می دهند که به مایع بیشتری اجازه می دهد آزادانه تر از آن عبور کند.

پیکربندی بسیار منظم لیپید SC با خواص منحصر به فرد، ترکیب، و بخش‌بندی تخصصی در غشای چربی لایه‌ای مشخص می‌شود که محتوای آب SC را حفظ می‌کند، شار آب را تنظیم می‌کند.

میزان و میزان اتلاف آب از طریق اپیدرمی (TEWL) را اصلاح می‌کندچنین مکانیسم‌هایی بسیار پویا هستند و به طور مداوم برای حفظ هموستاز SC، اپیدرم و پوست به طور کامل عمل می‌کنند.

به این ترتیب، SC یک کارخانه قوی است که همیشه در حال کار است و از حفظ سد تطبیقی و محافظ پوست اطمینان می دهد عوامل استرس زای برون زا می توانند خواص محافظتی پوست را مختل کنند.