صادرات پشتی ترمه به عراق

صادرات پشتی ترمه

 

پارچه ترمه از دیر باز در کشور پرتمدن ایران تولید و بافته می شده و برای عرضه به کشورهای دیکر صادر می شود. صادرات محصولات سنتی نظیر پشتی ترمه نمونه ای از کارهای بزرگ تولیدکنندگان و تاجران ترمه است برای شناساندن فرهنگ غنی ایران به سایر کشور ها.

صادرات ایرانم به کشور عراق چند سالی است که رونق پیدا کرده است. چرا که بعد از اتمام جنگ در این کشور بازرگانان و تاجران عراقی به دنبال واردات بیشتر  هستند تا بتوانند نیازهای مردمشان را بهتر برآورده سازند و هم خود سودی به دست آورند. از این رو صادرات صنایع دستی به ا عراق و دیگر کشورهای عربی فراوان تر شده است.

انواع محصولات ترمه از جمله پشتی ترمه هم به صورت جفتی و هم به صورت ست خان نشین به این کشور صادر می شود. چرا که هنوز مبل جایگاه زیادی در بین عراقی ها ندارد و ترجیحشان بر خرید و استفاده بیشتر از پشتی های سنتی است.

صادرات پشتی ترمه

صادرات صنایع دستی

صادرات صنایع دستی شهرهای اصفهان و یزد بسیار مورد توجه تاجران عراقی قرار گرفته است. بازار این محصولات در کشورهای دیگر در حال شناسایی است و بازرگانا به دنبال سود فراوان در صادرات این محصولات به کشورهایی نظیر ترکیه و عراق و کشورهای اروپایی هستند.

از جمله مواردی که سبب فروش بیشتر محصولات صنایع دستی می شود می تئوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی
  • ایجاد گالری
  • فروش از طریق سایت های فروشگاهی
  • ایجاد بازارچه
  • شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی

 

صادرات پشتی ترمه

تاریخچه ترمه برای کدام کشور است؟

در مورد تاریخچه ترمه اطلاعات دقیقی در دست نیست. چرا که برخی معتقدند هنر شال ترمه بافی از کشمیر به ایران آمده است. و برخی دیگر نیز معتقدند که بافنذگان ایرانی این هنر را از ایران به کشمیر رسانده اند.

 

ترمه بافی در ایران قدمت صدساله دارد. بافت ترمه های دست بافت توسط هنرمندان ایرانی از گذشته برای ما به یادگار مانده است. تاجرانی هم هستند که فقط به دنبال خرید ترمه دست بافت ایرانی اند تا ان را به کشورهای عربی و اروپایی صادر کنند.

آنچه که مشخص است، هنر زیبای بافندگان ایرانی است که توانسته اند امروزه صنعت ترمه را نه تنها در ایران بلکه به سایر کشورها نیز نشان دهند و این هنر در سایر نقاط جهان از جمله انگلیس و فرانسه و ترکیه نیز طرفدار داشته باشد.

صادرات پشتی ترمه

تابلو ترمه چیست؟

پارچه ترمه نه تنها برای دوخت رومیزی بلکه برای موارد دیگر نیز کاربرد دارد. یکی از آن ها ساخت تابلو ترمه است. تابلویی که امروزه برای هدیه دادن و یا زدن به دیوار اتاق خانه و یا اداره بسیار مناسب است.

سازندگان تابلوی ترمه برای زیبایی و جلوه بیشتر این محصول ان را با هنرهای دیگری نظیر منبت و معرق و یا سرمه دوزی آمیخته می کنند. این تابلوها چشم هر بیننده ای را برای خرید به سمت خود جلب می کند.

ابعاد این تابلوها بسیار متنوع است. در زیر نمونه ای از اندازه های تبلوی ترمه را می آوریم:

ابعاد 35*35 سانتیمتر

ابعاد 40*40

ابعاد 50*50

ابعاد 60*60

ابعاد 80*80

ابعاد 100*100

صادرات پشتی ترمه

آیا پارچه ترمه ارزان خوب است؟

یکی از سوالات مهم در زمینه خرید پارچه ترمه این است که آیا پارچه ترمه ارزان قیمت خوب است و کیفیت ترمه ابریشم را داراست؟  باید قبل از پاسخ به این سوال چند نکته را متذکر شویم:

  • ترمه محصولی است سنتی و نفیس که امروزه می توان با قیمت ارزان و مناسب خریداری کرد.
  • انواع رومیزی های ترمه چون جزو صنایع دکوری و تزئینی هستند امروزه به راحتی در بازار قابل دسترس هستند و طرح های فراوانی از آن وجود دارد.
  • از پارچه ترمه ارزان می توان تمام محصولاتی که با پارچه ترمه ابریشم تولید می شود را تولید نمود و به بازار عرضه کرد.
  • پارچه های ترمه در عرض های مختلف و برای کاربردهای متنوع بافته می شوند.

تولیدکنندگان برای تامین نیاز داخلی کشور اقدام به تولید انواع پارچه ترمه ارزان و باکیفیت می نمایند. باید گفت که اگر پارچه ترمه ارزان که جنس پلی استر است،با تراکم بالا و کیفیت خوب تولید شود، می تواند دوام خوبی نیز داشته باشد.

صادرات پشتی ترمه

اندازه های رومیزی ترمه کدام است؟

برای دوخت رومیزی های ترمه ابعاد بسیار مهم است. چرا که هنگام خرید یکی از فاکتورهای مهم خریدار ابعاد و اندازه رومیزی است. برای همین منطور تولیدکنندگان در حوزه صنعت ترمه سعی در بافت ابعاد گوناگون از رومیزی هستند تا بتوانند به نیاز مشتریان پاسخ داده و فروش بیشتری نیز داشته باشند.

اغلب رومیزی ها از 50 سانت مربع  بافت شده و تا دو متر نیز برای رانر و رومیزی مستطیل ابعاد دارند.

رومیزی ترمه ای که تولید می شود هم با استفاده از پارچه ترمه ساده متری است و هم با استفاده از پارچه قابدار. البته امروزه تولید و فروش پارچه ترمه قابدار طرفداران و خریدارن بیشتری چه برای کاربرد داخل و چه برای صادرات دارد.

صادرات پشتی ترمه

دوخت پشتی ترمه

آنچه که در دوخت پشتی ترمه مهم است را در زیر بیان می کنیم تا شما خریداران نیز هنگام خرید به آن ها توجه داشته باشید:

  1. مواد داخل پشتی های سنتی ترمه
  2. تراکم پارچه ترمه
  3. نوع دوخت پشتی

افرادی که برای منزل و یا رستوران های خود پشتی سنتی خریداری می کنند دوست دارند که تا مدت زیادی این پشتی ها دوام داشته باشد. برای همین منظور کیفیت مواد و دوخت پشتی ها بسیار مهم است.

چون پنبه هم گران است و هم سبب سنگینی پشتی ها می شود امروزه کاربرد فراوانی نداذد و خریداران ترجیح می دهند که از موادی داخل پشتی ها استفاده کنند تا سبک بوده و به راحتی قابل حمل باشد. برای همین منظور الیاف و پرز کاموا و همچنین پرز پتو نمونه ای از مواد پر شده داخل پشتی هاست.

صادرات پشتی ترمه

صادرات پشتی ترمه

همانطور که در بالا نیز بیان کردیم صادرا تپشتی ترمه به کشورهایی نظیر عراق و افغانستان و ترکیه صورت می گیرد که سبب شده تولیدکنندگان تعداد زیادی از تولیدات خود را صرف صادرات به این کشورها نمایند.

پشتی های ترمه سنتی در ابعاد مختلفی بنابر سفارش تاجران ساخته می شود که نمونه ای از آن ها عبارتند از:

پشتی ترمه در ابعاد 50*70 سانتی متر

پشتی ترمه در ابعاد 60*80    ..

پشتی ترمه در ابعاد 90*90    ..

پشتی ترمه در ابعاد 100*100  ..

حجم و ابعاد پشتی از موارد مهم موقع بارگیری می باشد که چون پشتی های سنتی حجم زیادی دارند برخی از تاجران ترجیح می دهند که آن ها را به صورت پارچه خام خریداری نموده و آن را در کشور مقصد پر کنند. البته پر کردن پشتی ترمه نیاز به دانش و تجربه کافی ادرد تا پشتی ایستایی و دوام بیشتری داشته باشد.

صادرات پشتی ترمه