فروش انواع ترمه قرمز یزد در بازار

به دلیل زیبایی و جذابیت و کشش خاصی که رنگ قرمز دارد، تقریبا اغلب افراد به این رنگ در تناژهای مختلف علاقه دارند. ترمه قرمز هم از جمله ترمه های خوش رنگ و چشم نواز است که طرفداران خاص خود را دارد. آیا می دانید چند رنگ قرمز برای ترمه بافته می شود؟

فروش انواع ترمه قرمز یزد در بازار

انواع ترمه قرمز موجود در بازار

رنگ هایی که امروزه در بازار برای کاربردن در ترمه استفاده می شود، رنگ های مصنوعی است. برخلاف گذشته که چون بافت پارچه ترمه با دست بوده، از مواد طبیعی برای رنگ کردن نخ ابریشم استفاده می شده از جمله پوست گردو، زردچوبه، پوست انار و… . تاثیر رنگ ها در ترمه بسیار مشخص است و ترکیب رنگ در طرح ها به گونه ای به کار رفته که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. تنوع هر رنگ در یک طرح می تواند زیاد باشد تا مجموعه ای از رنگ ها را برای یک طرح پدید آورد. به طور مثال رنگ قرمزی که در بافت پارچه ترمه استفاده می شود می تواند از کم رنگ به سمت پر رنگ میل پیدا کند و این سیر رنگی قرمز بیش از 10 رنگ داشته باشد.

فروش انواع ترمه قرمز یزد در بازار

انواع طرح های قرمز ترمه

همه طرح های ترمه موجود در بازار را می توان به رنگ قرمز هم بافت. البته منظور از این عبارت به کار بردن فقط رنگ قرمز نیست، بلکه ترکیبی از رنگ قرمز و دیگر رنگ هاست که یک هارمونی و حتی تضادی را در طرح بوجود می آورد و بیننده به سمت آن جذب می شود. از طرح های پرفروش که رنگ قرمز آن طرفدار بیشتری دارد عبارت است از:

  • شاه عباسی
  • چهل ستون
  •  نسترن
  • پارچه متری طرح قاجار
  • پارچه مکتری طرح جقه

فروش انواع ترمه قرمز یزد در بازار

فروش انواع ترمه قرمز یزد در بازار

برای خرید عمده انواع ترمه قرمز با مشاور فروش این مجموعه ارتباط بگیرید