مرکز فروش عمده پشتی ترمه دوزی

آیا مرکز عرضه پشتی ترمه دوزی شده در ایران را می شناسید؟ آیا می دانید کدام شهر پیشتاز در تولید و عرضه انواع محصولات ترمه از جمله پشتی است؟  استان یزد یکی از مناطق بزرگ در تولید صنایع نساجی و پارچه از جمله ترمه است. از این پارچعه سنتی محصولات فراوانی را می توان دوخت و یا ساخت. پشتی دوزی ترمه یکی از این محصولات پرفروش است.

صنایع سنتی یزد

یزد جزو شهرهای تاریخی است و چند سالی هم هست که جهانی شده و همین امر در ورود توریست و جهانگرد به ایران مخصوصا شهر یزد کارساز بوده است. یزد دارای صنایع سنتی و دستی فراوانی است مردمان این دیار از فروش آن توانسته اند موفق هم باشند. نمونه هایی از صنایع دستی یزد را نام می بریم:

  • شعربافی
  • مس گری
  • ترمه
  • شمدبافی

از جمله این صنایع ترمه است. با وجود از رونق افتادن ترمه دست بافت و دستگاه های چوبی آن، هنوز هم خرید و فروش این محصول از طریق بافت با دستگاه های ماشینی انجام می گیرد. صادرات محصولات سنتی به کشورهای دیگر از جمله عراق و ترکیه و همچنین برخی کشورهای اروپایی رونق پیدا کرده است که توجه مسئولین و بخش خصوصی به این حوزه می تواند ارزآوری فراوانی را به همراه داشته باشد.

خاص بودن نوع صنایع دستی و همچنین نوع استفاده دکوری و تزئینی از آن سبب شده که افراد برای زیبایی بیشتر خانه های خود و یا حتی برای استفاده این محصولات را خریداری کنند.

امروزه تولیدکنندگان عرصه سنتی و صنایع دستی علاقه دارند که با تولید انواع متنوعی از این کالاها در طرح ها و رنگ های متنوع و نفیس، مشتریان خود را به خرید هر چه بیشتر آن تشویق کنند.

آموزش دوخت شاه نشین

برای دوخت پشتی های ترمه به صورت ست که به آن شاه نشین هم می گویند. روش های مختلفی وجود دارد.

بعد از خرید پارچه ترمه که هم به صورت پارچه قابدار و هم ساده در بازار موجود است، می توان ابعاد دلخواه خود را در نظر گرفت و مثلا برای یک جفت پشتی ترمه به ابعاد 60*80 همین مقدار پارچه خریداری کرد. البته باید به اندازه 10 سانت پارچه بیشتر برای دورتادور آن درنظر گرفت. بعد از مغزی دوزی تمام اطراف پارچه پشتی حال باید آن را با الیاف پر کرد.

شاه نشین دارای ست چند تکه است که خریدار هنگام خرید هر کدام را که نیاز داشته باشد خریداری می کند.

برای دوخت شاه نشین آنچه که مهم است جنس پارچه و همچنین الیاف داخلی پشتی هاست که سبب ماندگاری و مرغوب بودن گشتی ترمه می شود.

پشتی های شاه نشین

چند سالی است که استقبال از پشتی های شاه نشین در نقاط مختلف ایران بیشتر شده است. در واقع با وجود انواع مبل های راحتی و کلاسیک در خانه ها، مردم علاقه دارند که از پشتی نیز برای راحتی بیشتر خود و مهمان استفاده کنند.

مجموعه های تولیدی کوچک و بزرگی در شهرهای مختلف ایران از جمله یزد و اصفهان وجود دارند. این کارگاه ها با دوخت انواع مختلف پشتی ترمه سعی در فروش نوع مرغوب این محصول می کنند.

منظور از شاه نشین مجموعه ای از انواع مختلف پشتی های ترمه است که در ابعاد و اندازه های متفاوت دوخته شده و به فروش می رسد. انواع مختلف پشتی شاه نشین عبارتند از:

  • پشتی مربعی
  • پشتی مثلثی
  • کناره ترمه یا همان تشکچه
  • بالشت لوله ای ترمه
  • کوسن ترمه

این نوع پشتی سنتی در طرح های متنوع با رنگ بندی های زیبا و چشم نواز دوخته می شود که خریداران می توانند رنگ آن را با رنگ فرش و پرده موجود در منزل خود نیز ست کنند.

عرضه این نوع پشتی نه تنها در شهرهای تولیدکننده آن بلکه در سایر نقاط ایران صورت می پذیرد.

ست پشتی و کناره

برای زیبا تر شدن محیط منزل یا مکان مورد استفاده می توان علاوه بر پشتی از کناره که همان تشکچه ترمه است نیز استفاده کرد. آیا ابعاد این کناره ها را میدانید؟ معمولا پارچه بافته شده برای کناره ترمه 1*2 متر مربع است. در واقع عرض تشک یک متر است و فضایی حدود 2 متر از خانه را اشغال می کند.

امروزه ترمه بافان برای پشتی های ترمه که به صورت ست فروخته می شون، از پارچه های قابدار هم برای بافت استفاده میکنند. این طرح از پارچه های پشتی بع دلیل داشتن طرح و نقش بیشتر از زیبایی بیشتری نیز برخوردار هستند. که امروزه نیز با استقبال بیشتر خریداران محصولات سنتی روبه رو شده اند.

منظور از طرح قابدار طرح هایی است که شبیه به فرش هستند. خریداران نیز بهتر می توانند این ست پشتی و کناره را با فرش های خانه خود ست کنند.

برای زیبایی و جلوه بیشتر پارچه های ترمه را با پارچه های دیگر نیز استفاده میکنند که نمونه ای از این پارچه ها عبارتند از:

  •   مخمل
  • شانل
  • گلیم
  • جاجیم
  • پارچه سوسنی

هر کدام از پارچه های نام برده می تواند زیبایی خاصی به ست پشتی ترمه ببخشد و فروش بیشتر این محصول را به ارمغان آورد. برای اطلاع دقیق تر از طرح های پشتی ترمه دوزی شده می توانید از طریق مشاوران فروش ما اقدام کنید.

قیمت پشتی یزدی

قیمت  پشتی ترمه یزدی در سال 98 قطعا بیشتر از سال های گذشته خواهد بود. چرا که قیمت مواد اولیه نیز بسیار بیشتر شده است. چرا که نخ چون وارداتی است بسته به نرخ دلار کم و زیاد می شود. برای بافت انواع پارچه های ترمه نیز وجود نخ درجه اول اهمیت قرار دارد.

پشتی بنابر ابعاد و اندازه و طرح هایی که دارد در قیمت گذاری متفاوت است. پشتی های یزدی طرح های سنتی بسیار زیبایی دارند که چشم هر خریداری را به خود جلب می کند.

برخی افراد برای رستران ها و سفره خانه های درون شهری و بیرون شهری خود به دنبال پشتی ترمه ارزان قیمت و در ابعاد کوچک هستند که ما نوع پلی استری ان را پیشنهاد میکنیم.

این نوع پشتی ها دارای طرح های متنوع بوده و اگر با تراکم بالا بافته شده باشند از کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند. اکنون قیمت یک جفت پشتی از 180 هزار تومن به بالا است که بسته به فاکتورهای بیان شده در بالا می توان افزایش یا کاهش داشته باشد.

البته اگر پشتی از جنس ابریشم باشد قیمت یک جفت آن از 400 هزار تومان شروع شده و بسته به طرح و رنگ آن افزایش خواهد یافت.

فروش پشتی ترمه