پودر ژله عمده باعث ظاهری سالم و جوان در شما می شود

گاهی اوقات به پودر ژله عمده پروتئین حیوانی هیدرولیز شده  نیز گفته می شود این ماده رطوبت را جذب می کند و محصولات را غلیظ می کند، زیرا بافتی کرمی به آنها می دهد.

ژلاتین را می‌توان در کرم‌ها و لوسیون‌های پوست، ماسک‌های صورت، شامپوها، نرم‌کننده‌های مو، اسپری‌های مو، لاک‌های ناخن و رژ لب استفاده کرد.

ژلاتین همچنین برای ایجاد کپسول‌های سخت و نرم برای محصور کردن داروها و مکمل‌ها استفاده می‌شود کپسول های سخت از دو قسمت تشکیل شده و زمانی ساخته می شوند که یک قالب فولادی ضد زنگ در محلول ژلاتین گرم فرو برود.

کپسول ها بعداً با یک دارو پر می شوند کپسول های نرم که سافت ژل نیز نامیده می شوند از یک قسمت تشکیل شده و از ورقه های ژلاتین ساخته می شوند همانطور که ساخته می شوند با یک دارو پر می شوند.

ژلاتین به عنوان یک درمان طبیعی برای ناخن ها و موی ضعیف، درد آرتریت، درد مفاصل و پوکی استخوان معرفی شده است.

پودر

برخی افراد ادعا می کنند که برای کاهش وزن و بهبودی پس از ورزش مفید است در حال حاضر، شواهد علمی کمی مبنی بر فواید دارویی این ماده وجود دارد با این وجود، برخی افراد می گویند که آن را برای مشکلات مفاصل مفید می دانند.

ژل‌های ژلاتینی که در غذا و داروها استفاده می‌شوند، با گرم شدن به مایع تبدیل می‌شوند و گفته می‌شود که از نظر حرارتی مواد برگشت‌پذیر هستند.

ژلاتین ژلاتینی که در صنعت استفاده می شود معمولاً مواد شیمیایی به آنها اضافه می شود و دیگر از نظر حرارتی قابل برگشت نیستند.

ژلاتین یک رسانه همه کاره در هنر و صنایع دستی برای بزرگسالان و کودکان است همچنین در برخی از راه های سرگرم کننده و غیر منتظره استفاده می شود.

گاهی اوقات از ژلاتین برای چسباندن مواد به یکدیگر در سر کبریت و کاغذ سنباده استفاده می شود، اگرچه ممکن است به جای آن از مواد دیگری برای انجام این کارها استفاده شود.

ژلاتین توسط شناگران هماهنگ برای نگه داشتن موهای خود در جای خود استفاده می شود این ماده تا زمانی که موها با آب داغ شسته شوند در موها باقی می ماند.