ظروف پلاستیکی آشپزخانه برای درمان سر درد بسیار مفید است

گفته می شود که بیش از 450 سال طول می کشد تا ظروف پلاستیکی آشپزخانه در طبیعت تجزیه شود با توجه به شیوع اخیر عفونت جدید کرونا ویروس استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف از جمله ظروف غذای تحویلی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و مشکلات آلودگی محیطی پدیدار شده است.

به طور خاص، اجماع اجتماعی در مورد لزوم بازیافت ظروف یکبار مصرف مواد غذایی در حال افزایش است اخیراً، اتحادیه اروپا  تصمیم گرفته است تا به عنوان بخشی از سیاست بدون پلاستیک نسبت مواد بازیافتی مورد استفاده در تولید بطری‌های  را به 25 درصد از مواد پلاستیکی تا سال 2030 افزایش دهد.

همچنین افزایش بیش از 30 درصدی مواد بازیافتی مورد استفاده در ساخت سایر بطری های پلاستیکی را اعلام کرد ایالات متحده، کانادا و استرالیا نیز سیاست های بازیافت مشابهی را ترویج می کنند و شرکت های جهانی غذا و نوشیدنی به تدریج استفاده از ظروف غذای بازیافتی را افزایش می دهند.

در این میان، بازیافت پلاستیک برای مواد غذایی به دلیل مشکلات ایمنی و بهداشتی محدود شده است با این حال، همانطور که وزارت ایمنی غذا و دارو وزارت محیط زیست به طور فعال استانداردهایی را برای حل این مشکل آماده کردند، بازیافت امکان پذیر شد.

ظروف پلاستیکی آشپزخانه

از این طریق، انتظار می رود که سالانه بیش از 100000 تن  بازیافتی با کیفیت بالا به عنوان ظروف غذا متولد شود بازیافت ظروف غذا تا حد زیادی به بازیافت شیمیایی و بازیافت فیزیکی تقسیم می شود.

بازسازی شیمیایی روشی است برای بازیابی ظروف مواد غذایی استفاده شده و جداسازی یا تصفیه آنها از طریق حرارت دادن و واکنش های شیمیایی برای ساخت ظروف غذای جدید بازیافت فیزیکی روشی  است.

برای ساخت ظرف غذای جدید از طریق عملیاتی مانند خرد کردن، شستن، خشک کردن، حذف آلودگی، ذوب و غیره از ظرف غذای بازیافتی است در گذشته، فقط بازیافت از طریق بازسازی شیمیایی مجاز بود، اما در آینده، اگر ایمنی از طریق یک فرآیند بازسازی فیزیکی تامین شود.

می توان آن را به عنوان یک ظرف غذای جدید دوباره متولد کرد در این زمان، وزارت ایمنی غذا و دارو پیشاپیش ارزیابی می‌کند که آیا آلاینده‌ها به سطح کافی ایمن برای اطمینان از ایمنی حذف شده‌اند.

برای موفقیت موثر تولد دوباره از طریق بازسازی فیزیکی ظروف غذا، همکاری کوچک همه شهروندان لازم است هنگام جدا کردن و تخلیه بطری‌های  شفاف، می‌توانید محتویات آن را کاملاً خالی کنید، برچسب را بردارید و قبل از تخلیه درب آن را ببندید ایجاد فرهنگ جمع آوری مناسب اولین قدم برای بازیافت موفق است.